1 jaar mama zijn – 5 dingen waar ik zelf van schrok!

  • door Mamabaas

Er zijn zo van die dingen die niemand je vertelt voor je mama wordt. Hieronder mijn top 5 als ik terugblik op 1 jaar ouderschap. 

Oh ja, ik mocht dit artikel schrijven in samenwerking met Mama Baas en Yongo. Op het einde vinden jullie een cadeautje voor jullie kind t.w.v. 20 euro per kind! 

1. Vòòr versus na de bevalling

Toen ik zwanger was, vroeg iedereen hoe het met me ging, of ik niet te moe of misselijk was. Kortom, ik stond volop in de belangstelling en iederen was bezorgd om me. Maar van zodra onze kleine meid er was, telde ik totaal niet meer mee. Zelfs mijn schoonmoeder at in het ziekenhuis mijn boterhammen op, omdat ze van zo ver kwam en zoveel honger had. Dat ik net een bevalling achter de rug had, was ze even vergeten. Ook de gynaecoloog had enkel nog oog voor de baby (die uiteraard alle aandacht dubbel en dik verdiende). Dat was wel even wennen. 

2. Dat ga ik zeker niet doen, hoor.

Ik ging echt niet te veel babykleren kopen, ik ging mijn kind niet bij mij in bed laten slapen, gezond eten om een goed voorbeeld te zijn en ook te veel verwennen ging ik echt niet doen. Maar oeps, we zijn een jaar verder en de kast puilt uit met leuke kleertjes. Als Mona niet kan slapen, ligt ze bij ons in bed. Chips eten ben ik ook nog steeds niet afgeleerd en ja, af en toe wordt onze meid eens flink verwend met iets lekkers of speelgoed dat ze eigenlijk niet nodig heeft. 

3. Eerste verjaardag

Oh, wat had ik een stress voor die eerste verjaardag! Ik ben nochtans niet zo’n flipkonijn, maar op die dag moest alles perfect verlopen. Ik had een coronaproof verjaardagsfeestje uitgewerkt. Dat mijn broer een half uur te laat kwam op dat feestje, vond ik echt vreselijk. Al had mijn dochter daar natuurlijk helemaal geen last van.

4. Iedereen slaapt!

Ik zag overal mensen die heerlijk lagen te slapen. Zo was ik bijvoorbeeld jaloers op het hoofdpersonage van een film, omdat ze een hele nacht door kon slapen en niet gewekt werd door een huilende baby.  Ondertussen ben ik wel de queen van de dutjes geworden (lang leve het middagdutje voor baby én moeder!). 

5. Wakker liggen als je wel kan slapen

Niemand had me verteld dat je niet alleen minder slaapt door het gehuil van de baby, maar ook door de zorgen aan je kop. ‘s Nachts lig ik soms uren te piekeren als ik eraan denk dat mijn kindje iets kan overkomen. Of vraag ik me af wat er kan gebeuren als ik bijvoorbeeld ontslagen word op mijn werk. Dan slaan mijn hersens door en vrees ik dat we de levenstandaard die we nu hebben niet gaan kunnen aanhouden. Ik wil mijn kindje graag ook financiële zekerheid bieden. Zo heb ik me tijdens zo’n piekernacht voorgenomen een spaarvarkentje voor haar aan te leggen. 
In mijn zoektocht naar een goeie spaarformule, maakte ik via de site van Mama Baas kennis met Yongo. Dat leek me een ideale manier waarbij je kunt sparen voor nu, maar ook voor later. We surften naar Yongo.be en besloten we ervoor te gaan. We kozen er de ‘veilige’ spaarformule (Yongo Moon) uit met een gewaarborgd rendement en kregen via Mama Baas een startbudget van 20 euro.*

Voila, dat is toch al een reden minder om wakker te liggen s’ nachts. Nu nog een baby die netjes doorslaapt en we zijn er! 

*Jij krijgt ook een startbudget van 20 euro van Yongo en Mama Baas op een lange termijn rekening. Vul de kortingscode Baas in! 

Meer mama verhalen lezen? Klik hier voor het verhaal van de eerste verjaardag van Oliver op de blog van Yongo. 

Deze blog is tot stand gekomen in samenwerking met Yongo van AG Insurance. Meer lezen over ons advertentiebeleid kun je hier.

Yongo -  individuele levensverzekeringen Yongo Moon (tak 21), Yongo Star (tak 23) en Yongo Dreams (tak 26). Deze producten zijn ontwikkeld door AG Insurance, worden eventueel verkocht door je tussenpersoon en zijn onderworpen aan de Belgische wetgeving. De algemene voorwaarden, informatiedocumenten en beheersreglementen zijn gratis beschikbaar op www.yongo.be. Het is noodzakelijk om deze documenten door te nemen vóór de aankoop van het financieel product. Voor klachten m.b.t. de producten, kan je terecht bij Dienst Klachtenbeheer (customercomplaints@aginsurance.be - Tel.: +32 (0)2 664 02 00), E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel. Als de oplossing die wij voorstellen geen voldoening schenkt, kan je het geschil voorleggen aan de Ombudsman van de verzekeringen (info@ombudsman.as - tel. 02 547 58 71), Meeussquare 35, 1000 Brussel. AG Insurance nv – RPR Brussel – BTW BE 0404.494.849 – www.aginsurance.beBelgische verzekeringsonderneming toegelaten onder codenummer 0079, onder controle van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel