Je kind(eren) vlotter laten ontbijten doe je zo

  • door Mamabaas

Misschien is het een herkenbaar scenario: je kind zit met lange tanden aan het ontbijt, terwijl jij er met kunst- en vliegwerk voor probeert te zorgen dat alles en iedereen op tijd klaar raakt. En ondertussen zie je de klok genadeloos verder tikken. Je zou van minder beginnen te zweten, niet? Daarom een paar tips om het ontbijt vlotter te laten verlopen, zodat je je dag in alle rust (of toch op zijn minst met méér rust) kan beginnen.

Tips voor een vlotte ontbijtroutine

  1. Het ontbijt is een belangrijke maaltijd, zeker ook voor kinderen. Geef daarom het goede voorbeeld: zien eten doet eten! Als het enigszins mogelijk is, probeer dan om gezellig samen aan tafel te ontbijten.
  2. Voorbereiding is alles. Zorg voor een goede ontbijtroutine. Als je je ochtend rustig wil beginnen, dan is het niet echt ideaal als je de slaap uit je ogen staat te wrijven terwijl je bedenkt wat je zou kunnen eten als ontbijt omdat je dan pas hebt gemerkt dat het brood op is en dat je geen cornflakes in huis hebt. Dek bijvoorbeeld ’s avonds alvast de ontbijttafel, dat geeft meteen een uitnodigend gevoel als je binnenkomt.
  3. Geef je kind medezeggenschap. Je kind zal vlotter meewerken als hij het gevoel heeft dat er naar hem wordt geluisterd.  Je kan je kind daarbij weliswaar wat sturen; geef bijvoorbeeld twee opties. Wil je uit de blauwe kom eten of uit de gele? Een boterham of cornflakes? Water of melk?
  4. Hanteer een duidelijke timing. Communiceer aan je kind hoe lang er tijd is om te ontbijten. ‘Als de grote wijzer op de 10 staat, is het tijd om je tandjes te gaan poetsen.’ Zo kan je kind beter inschatten dat er geen tijd is om eindeloos te zitten talmen.
NAT ontbijtgranen

Lekker ontbijt

Als er iets is wat je kind kan motiveren om vlot te eten, is het natuurlijk een lekker en uitnodigend ontbijt. We delen daarom graag iets nieuws op de markt: NAT ontbijtgranen in de vorm van een beer, voor kinderen vanaf 3-4 jaar.

Je kind kan die beer in een kom melk doppen en opeten als “koekje”, of je kan de beer laten “smelten” in de melk om daarna als gewone ontbijtgranen op te eten.  Ze bestaan in twee smaken: honing en chocolade.

En het beste van al: ze hebben een Nutri-Score A (honing) en B (chocolade), zodat je je kinderen er zorgeloos van kan laten genieten. De beertjes zijn gemaakt van volkoren ontbijtgranen met natuurlijke ingrediënten.

Je vindt ze trouwens in de supermarkt, in de rayon van de ontbijtgranen. 

Voor meer info kan je terecht op Instagram of de website. . 

Kortingsbon

Goed nieuws! Lijken de NAT ontbijtgranen je wel iets voor jouw kinderen? Je kan ze nu uitproberen met korting. Via deze link kan je daarvoor een coupon opvragen. 

Smakelijk!

Uitgetest

Wij namen alvast even de proef op de som. Leon (8) en Louis (6) waren meteen enthousiast toen ze de verpakking spotten: ‘een beer als ontbijt, hoe cool is dat!’

En het moet gezegd: het ontbijt verliep zelden zo vlot. Heel handig: we moeten hen niet zoals anders aanmanen om nu toch eindelijk eens door te eten, want ze smullen lekker door van hun beertje. Zowel de honing als de chocolade vallen bij hen trouwens in de smaak - de ene wisselt liefst af tussen de twee, de andere kiest resoluut voor chocolade. Ik vermoed dat deze beertjes een vaste waarde zullen worden bij ons aan de ontbijttafel :-). 

NAT ontbijtgranen

Deze blog is tot stand gekomen in samenwerking met NAT Cereals. Meer lezen over ons advertentiebeleid kun je hier.